<>

 

INFORMACJA


Obecnie rozpoczynamy procedurę konsultacyjną, której celem jest przedstawienie organizacjom pozarządowym  i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327, ze zm.) projektu Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2023 r. oraz poznanie opinii tych podmiotów na temat przygotowanego dokumentu.

Program współpracy to dokument programowy, określający zasady polityki realizowanej przez naszą gminę (jako organ administracji publicznej) wobec sektora pozarządowego. Przyjmowanie rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi (m. in. Fundacje, stowarzyszenia czy kluby sportowe) jest, zgodny z przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, obowiązkiem każdej jednostki samorządu terytorialnego (art. 5a ust 1).

Te same przepisy wymagają, aby przed uchwaleniem program był konsultowany z organizacjami pozarządowymi. Procedura konsultacji trwa od  31 października do 14 listopada br.

Wnioski, propozycje, sugestie można składać pocztą elektroniczną na adres promocja@dobrcz.pl, pocztą tradycyjną na adres Urzędu Gminy (ul. Długa 50, 86-022 Dobrcz) lub osobiście w wyznaczonym  terminie. Należy pamiętać aby dokumenty te były podpisane przez osoby do tego w organizacjach uprawnione (wg zapisów w statutach).

Informacje o konsultacjach oraz projekcie Programu współpracy na rok 2023 dostępne są poniżej w załączniku.