Uchwała Nr XXXI/336/2006 Rady Gminy Dobrcz z dnia 28 września 2006 r. w sprawie procedury uchwalenia budżetu Gminy Dobrcz oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Uchwała Nr XXXI/336/2006
Rady Gminy Dobrcz
z dnia 28 września 2006 r.
w sprawie procedury uchwalenia budżetu Gminy Dobrcz oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Na podstawie 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r . Nr 142, poz. 1591, z 2002 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128)
Rada Gminy
uchwala się, co następuje:
§ 1. Wójt Gminy, przystępując do opracowania budżetu na następny rok budżetowy, wydaje w terminie do 30 września zarządzenie określające podstawowe parametry przyjęte do prac nad budżetem.
§ 2.1.Materiały planistyczne niezbędne do opracowania projektu budżetu jednostki składają do 15 października w sekretariacie Urzędu Gminy w Dobrczu.
2.Materiały planistyczne powinny zawierać informację o przedmiocie zadania oraz kwocie wydatków.
4.Wykaz zadań i zakupów inwestycyjnych powinien określać rodzaj przedsięwzięcia, uzasadnienie jego celowości, skutki finansowania, wysokość nakładów, źródła finansowania, w tym udział środków własnych wnioskodawcy.
§ 3. Po zebraniu materiałów, o których mowa w § 2, Wójt w terminie do 20 października ustala wykaz przedsięwzięć, które będą finansowane z budżetu gminy w roku przyszłym i przekazuje zebrane materiały Skarbnikowi Gminy.
§ 4. 1. Skarbnik Gminy w terminie do 10 listopada opracowuje projekt uchwały budżetowej.
2. Projekt powinien obejmować:
2.1 prognozowane dochody według źródeł, działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji,
2.2 wydatki budżetu w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji w wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym szczególności;
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- dotacji,
- wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego,
- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego,
b) wydatków majątkowych;
2.3 źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu,
2.4 przychody i rozchody budżetu;
2.5 wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów;
2.6 wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w części związanej z realizacją zadań gminy;
2.7 plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych oraz dochodów własnych jednostek budżetowych;
2.8 plany przychodów i wydatków funduszy celowych;
2.9 zakres i kwoty dotacji przedmiotowych oraz celowych;
2.10 dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami;
2.11 dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
2.12 wydatki jednostek pomocniczych gminy;
2.13 dotacje przekazywane na podstawie odrębnych przepisów, związane z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego;
2.14 dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego;
2.15 upoważnienia dla Wójta do zaciągania zobowiązań;
2.16 upoważnienie dla Wójta do zaciągnięcia kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
2.17 upoważnienie dla Wójta do dokonywania zmian w budżecie;
2.18 limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu;
2.19 wysokość rezerwy ogólnej i rezerwy celowej;
2.20 wykaz zadań inwestycyjnych;
2.21 informacje o stanie mienia komunalnego;
2.22 prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne;
2.23 planowanie spłaty zobowiązań na lata następne.
§ 5. 1. W terminie do 15 listopada Wójt wydaje zarządzenie w sprawie przyjęcia projektu budżetu gminy i przedkłada go Radzie Gminy (na ręce przewodniczącego)oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy .
Do projektu dołącza następujące materiały informacyjne:
1.1 Informację o dochodach wg źródeł i działów klasyfikacji obejmującą:
a) planowane wykonanie za bieżący rok budżetowy,
b) przewidywane wykonanie na rok następny,
1.2 Informację o planowanych wydatkach w szczegółowości działów oraz jak w § 4 pkt. 2.2 obejmującą:
a) wykonanie za bieżący rok budżetowy,
b) przewidywane wykonanie na rok następny,
c) w przypadku budżetu niezrównoważonego – rozliczenie przychodów i rozchodów budżetu gminy,
d) wykaz zadań inwestycyjnych z budżetu gminy z uwzględnieniem następujących danych:
- nazwa i lokalizacja inwestycji,
- całkowita wartość kosztorysowa, w tym wartość robót budowlanych i zakupów,
- nakłady roku planowanego z określeniem źródeł finansowania,
1.3 informację o sytuacji finansowej gminy z uwzględnieniem zaciągniętych kredytów długoterminowych, pożyczek, deficytu, nadwyżki, emisji obligacji, udzielonych gwarancji.
1.4 informację o stanie mienia komunalnego, zawierającą:
a)dane dotyczące przysługujących jednostce samorządu terytorialnego praw własności
b)dane dotyczące:
-innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach,
-posiadania;
c)dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt a i b, od dnia złożenia poprzedniej informacji;
d)dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania;
e)inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.
2. Projekt budżetu, Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości.
§ 6.1.Komisje analizują projekt budżetu i dokonują jego oceny.
2. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie zobowiązana jest wskazać źródło jego finansowania.
3. Komisja proponująca zmiany powodujące zmniejszenie dochodów zobowiązana jest wskazać, które wydatki maja ulec zmniejszeniu. Wskazanie to nie może dotyczyć rezerwy ogólnej.
§ 7. Przewodniczący Komisji przedstawia opinię na temat budżetu na piśmie lub ustnie przewodniczącemu Rady, co najmniej 10 dni przed wyznaczonym terminem sesji budżetowej. Przewodniczący Rady przedkłada je Wójtowi, co najmniej 5 dni przed planowanym terminem sesji.
§ 8. Wójt Gminy na podstawie wniosków komisji może dokonać autopoprawek w projekcie uchwały budżetowej.
§ 9. Porządek sesji budżetowej winien zawierać następujące punkty:
1) przedstawienie przez Wójta projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
2) opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
3) przedstawienie opinii komisji Rady,
4) przedstawienie stanowiska Wójta w sprawie opinii komisji,
5) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
§10.Traci moc uchwała Nr XXI/168 Rady Gminy Dobrcz z dnia 25 lipca 1997 r.
§11.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz Przewodniczącemu Rady Gminy.
§12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczacy Rady Gminy
Halina Pietrzak
Uzasadnienie
Z ustawy o samorządzie gminnym wynika obowiązek określenia przez Rade Gminy trybu prac nad projektem uchwały budżetowej. Projekt niniejszej uchwały obowiązek ten spełnia, ustalając w szczególności:
1.obowiązki organu wykonawczego oraz jednostek organizacyjnych w toku prac nad projektem budżetu,
2. wymagana przez radę gminy szczegółowość projektu, nie mniejszą jednak, niż to określono w odrębnych przepisach,
3. wymagane materiały informacyjne jakie Wójt powinien przedstawić radzie gminy wraz z projektem uchwały budżetowej,
4. terminy obowiązujące przy tworzeniu projektu budżetu.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Tomasz Róg |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Tomasz Róg |
Data wprowadzenia: | 2006-10-13 07:57:32 |
Opublikował: | Tomasz Róg |
Data publikacji: | 2006-10-13 08:32:07 |
Ostatnia zmiana: | 2008-02-28 13:31:27 |
Ilość wyświetleń: | 1097 |